هلدینگ بازرگانی صارش واردکننده و ترخیص‌کننده ماشین آلات تزریق پلاستیک از قبیل دستگاه‌های تولید پلاستیک تزریقی، بادی و جکی می‌باشد.

دستگاه تزریق پلاستیک چطور کار می کند؟

اولین مرحله، ایجاد خود قالب است. اکثر قالب‌ها معمولاً از جنس آلومینیوم یا فولاد ساخته می‌شوند و برای مطابقت با ویژگی‌های محصولی که قرار است تولید شود باید ساخت با دقت بالایی داشته باشد.

پس از ساخت قالب، مواد اولیه مربوط به ساخت محصول هدف، داخل محفظه دستگاه تزریق ریخته و با استفاده از یک همزن مخلوط می شود. نوارهای حرارتی موجود در اطراف محفظه دستگاه تزریق مواد اولیه را ذوب می کنند. این مواد اولیه که می تواند فلز یا مواد پلاستیکی باشد سپس وارد حفره قالب می شود که در آنجا سرد و سخت شده و شکل قالب که نمای محصول نهایی است را به خود می گیرد. زمان خنک‌سازی محصول ساخته شده را نیز می‌توان با استفاده از لابن های خنک‌کننده گردش آب یا روغن را کاهش داد. در انتها نیز با باز شدن ابزارهای قالب نصب شده بر روی صفحات قالب‌ محصول نهایی از پین های قالب جدا شده و بیرون می آید.

دستگاه تزریق می تواند تک حفره یا چند حفره باشد. حفره های دستگاه تزریق چند حفره‌ای می‌توانند دارای قسمت‌های یکسان باشند یا می‌توانند برای ایجاد قطعاتی با هندسه مختلف به صورت منحصربه‌فرد استفاده شوند. قالب‌های آلومینیومی برای تولید با حجم بالا یا قطعات با ابعادی باریک مناسب نیستند زیرا خواص شکل پذیری پایین‌تری دارند و می‌توانند در معرض سایش و تغییر شکل و آسیب ناشی از ورود مواد اولیه قرار گیرد. در حالی که قالب های فولادی دوام بیشتری دارند، اما گران تر از قالب های آلومینیومی هستند.

فرآیند قالب گیری دستگاه تزریق مثل شکل و ویژگی های محصول، مواد اولیه برای تواید محصول، قالب و ویژگی های دستگاه قالب گیری نیاز به طراحی دقیق دارد. در نتیجه، ملاحظات مختلفی وجود دارد که باید در هنگام قالب گیری تزریقی در نظر گرفته شود.

نکاتی در مرود خرید دستگاه تزریق پلاستیک

قبل از انجام قالب گیری باید به چند نکته توجه داشت:

  1. هزینه مالی

با توجه به هزینه ماشین‌آلات و خود قالب‌ها، هزینه اولیه برای قالب‌گیری دستگاه تزریق می‌تواند بالا باشد.

  1. میزان تولید

اینکه چند محصول قرار است ساخته شود تعیین کننده آن است که آیا قالب گیری با استفاده از دستگاه تزریق مقرون به صرفه ترین روش تولید است یا خیر.

  1. طراحی قالب

به حداقل رساندن تعداد قطعات محصول و ساده کردن هندسه، قالب گیری دستگاه تزریق را آسان تر می کند.

  1. زمان

به حداقل رساندن زمان به تولید کمک می کند. تغییرات کوچک و استفاده از سیستم های از بین برنده گرما می تواند باعث صرفه جویی در تولید محصولات نیز شود.

 

چگونه می توانم هزینه های دستگاه تزریق پلاستیک را کاهش دهیم؟

تولید محصول با دستگاه تزریق می تواند تولیدی گران قیمت باشد، اما راه های مختلفی وجود دارد که می توانید هزینه ها را کاهش دهید، از جمله:

  • از بین بردن آندرکات
  • حذف ویژگی های غیر ضروری
  • استفاده از قالب چند حفره یا روش حفره مرکزی
  • طراحی قطعاتی که جفت شوند
  • اصلاح قالب ها با گذشت زمان

چه زمانی از دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می شود؟

دستگاه تزریق عمدتاً در مواردی استفاده می‌شود که نیاز به ساخت هزاران یا میلیون‌ها قطعه یکسان از یک محصول وجود دارد.

استفاده از دستگاه تزریق برای تولید طیف وسیعی از محصولات پرکاربرد، از جمله اقلام پلاستیکی رایج است. همچنین معمولاً برای ساخت برخی اقلام بزرگتر مانند پنل‌های بدنه اتومبیل نیز استفاده می شود.

انواع مختلف فرآیند تزریق

  • تزریق تحت فشار
  • تزریق به کمک گاز
  • تزریق سیلیکون مایع
  • تزریق فلز
  • میکرو تزریق
  • تزریق دیواره نازک

 

مزیت دستگاه های تزریق پلاستیک

مزیت اصلی دستگاه تزریق این است باعث افزایش سرعت و تولید تعداد محصولات می‌شود. اگز هزینه های اولیه مربوط به طراحی محصول و قالب درست مدیریت شود، قیمت ساخت بسیار پایین خواهد آمد و با تولید قطعات بیشتر هزینه تولید نیز کاهش می یابد.

دسگاه تزریق در مقایسه با فرآیندهای تولید سنتی مانند CNC که ضایعات به نسبت بالایی دارد، کمترین ضایعات را ایجاد می‌کند.

مزیت نهایی دستگاه تزریق این است که امکان تولید قطعات یکسان با ضریب اطمینان بالا را در تولید با حجم زیاد را فراهم می کند.

کاربردهای دستگاه های تزریق پلاستیک

دستگاه های تزریق برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه های تزریق رایج ترین روش برای ساخت قطعات پلاستیکی به ویژه در حجم بالا است. این شامل اقلام تولیدی مانند قرقره ها، بسته بندی، سر بطری، اسباب بازی، شانه، آلات موسیقی (و اجزاء)، صندلی، میزهای کوچک، ظروف ذخیره سازی، قطعات مکانیکی، و قطعات و اجزای خودرو است.

 

آیا استفاده از دستگاه های تزریق پلاستیک روشی ارزان است؟

هزینه های دستگاه های تزریق با تعداد حفره های یک قالب مرتبط است. حفره های کمتر، ابزار کمتر و در نتیجه هزینه های تزریق قالب کمتر. پیچیدگی طراحی یک قطعه نیز بر هزینه تأثیر می گذارد، از جمله آن می توان به عواملی مانند جزئیات و پرداخت‌ های روی محصول و تعداد آندرکات ها اشاره کرد.

با توجه به تجربیات موفق بازرگانی صارش در واردات انواع دستگاه های تزریق پلاستیک، کارشناسان ما می توانند مقرون به صرفه ترین نوع دستگاه تزریق که بازدهی بالایی در رنج محصولات تولیدی شما دارند را به شما معرفی کنند.