صادرات زرشک

درخت زرشک یک درختچه با خارهای تیز است که میوه قرمز رنگ از آن تولید می‌شود و گل‌های آن زرد رنگ است که در فصل بهار زیبایی خاصی به باغات زرشک می‌دهد و همچنین مقاومت این گیاه در مقابل بادهای گرم و خشک، تغییرات درجه حرارت، کم‌آبی و کاهش نزولات جوی و حتی در برابر آفات و بیماری‌ها از شاخصه‌های ارزشمند آن است و سبب شده به عنوان یک محصول غیرقابل جایگزین به اثبات برسد.

میوه این درخت در خراسان جنوبی در فصل پاییز برداشت می‌شود و خواص درمانی و دارویی آن بسیار زیاد است طعم میوه این درخت در ابتدا ترش بوده و به مرور زمان اگر بر روی درخت بماند شیرین‌تر شده و مزه آن ملس می‌شود.

نه تنها میوه این درخت خواص دارویی دارد بلکه برگ سوزنی شکل آن نیز سرشار از ویتامین C است و خاصیت داروی ملین را دارد.

اروپایی‌ها شیفته زرشک ارگانیک ایران هستند

زرشکی که هم‌‌اکنون در ایران تولید می‌شود بدون استفاده از کود و سموم کشاورزی است و به صورت طبیعی و ارگانیک تولید می‌شود، همین امر سبب شده تا اروپایی‌ها شیفته محصولات تولیدی زرشک ایران باشند اما تنها کاری که باید صورت گیرد، تقویت امر بازاریابی و شناساندن محصولات تولیدی ایران به بازار جهانی است.شرکت بازرگانی صارش با تکیه بر توانایی های تجاری خود در زمینه صادرات زرشک ایرانی فعالیت دارد و با صادرات زرشک به المان,اسپانیا,ترکیه,امارات و چین بارها و بارها تواناییهای خود را اثبات نموده است.

گونه های مختلف زرشک عبارتند از :2143207_601

زرشک زالزالکی Berberis crataegina
زرشک زرافشانی Berberis integerriam
زرشک خراسانی Berberis khorasanica
زرشک راست خوشه Berberis orthobotrys
زرشک معمولی Berberis vulgaris

آشنایی با خواص درمانی زرشک
یکی از گیاهان دارویی پرمصرف، زرشک است. میوه‌های قرمز کوچک این گیاه در سفره‌های بیشتر مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زرشک‌پلو، مربای زرشک، سس زرشک، کیک زرشک، ترشی زرشک و حتی آب زرشک، اسم‌های آشناست که طعم، مزه و خواص جالبی دارد.

علاوه بر خواص تغذیه ای، از رنگدانه‌های موجود در چوب و پوست گیاه زرشک برای رنگ کردن چرم و پشم نیز استفاده می‌شود.

خواص درمانی
سابقه مصرف زرشک به دوره مصر باستان می‌رسد، زمانی که فراعنه و ملکه‌ها، این گیاه را با تخم رازیانه به منظور درمان طاعون مصرف می‌کردند.

درباره خواص درمانی زرشک مطالب زیادی بیان شده است، به عنوان مثال سرخ‌پوستان آمریکا زرشک را برای بیماری‌های خونی، سل، بی‌اشتهایی، بیماری‌های کلیوی، رماتیسم، زخم‌ها و جراحت‌ها به کار می‌بردند.

بعضی از پزشکان سنتی در ایران نیز زرشک را به عنوان رفع بوی بد خلط سینه می‌شناختند و در درمان بیماری‌های لثه، درد دندان و بعضی بیماری‌های چشمی (ضعف دید) از آن استفاده می‌کردند.

از زرشک برای درمان بیماری‌های آرتریت، مشکلات صفراوی، اسهال، کاهش تب، التهاب طحال، آماس زبان، زرد زخم، کمردرد، از بین بردن کرم‌های حلقوی، مشکلات قلبی، قاعدگی دردناک، مشکلات کبدی، بواسیر و تب‌خال نیز استفاده می‌شود.

روس‌ها زرشک را برای التهاب خونریزی دهنده دیواره رحم، مشکلات کیسه صفرا، فشار خون بالا، افزایش ترشح صفرا و همچنین برای تنظیم ارگان‌های زنانه مصرف می‌کنند.

زرشک، سرشار از ویتامین C
برگ‌های گیاه زرشک سرشار از ویتامین C است و خاصیت داروی ملین را دارد، میوه‌های آن ادرارآور و خلط‌آور است و برای خوشبو شدن دهان نیز استفاده می‌شود. پوسته، ریشه و ساقه آن تقویت‌کننده، ضدعفونی‌کننده، صفراآور، مدر و ملین است.

در مطالعات جدید ثابت شده است زرشک به علت داشتن آلکالوئیدی به نام بربرین اثرات آنتی‌بیوتیکی برای باکتری‌ها دارد. همچنین سولفات موجود در این گیاه علیه سیستم‌های توموری قابل استفاده است. شاید به همین دلیل است که بعضی زرشک را عامل ضد تومور یا سرطان می‌شناسند.

تولید 98 درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی

استان خراسان جنوبی به همت کشاورزان و باغداران زحمتکش یکی از تولید کنندگان زرشک در جهان می باشد زرشکی که در ایران و جهان حرفی برای گفتن دارد.
شرکت بازرگانی صارش با سالها تجربه بازرگانی و صاردات و واردات اماده همکاری با شما تجار گرامی در زمینه صنعت صادرات زرشک میباشد و با ارایه کلیه خدمات ارزی و حمل و ترخیص و گمرکی همواره باعث امنیت خاطر شما خواهد بود.