ترخیص کالا از گمرک و نکاتی در مورد اظهارنامه های گمرکی

ترخیص کالا از گمرک و نکاتی در مورد اظهارنامه های گمرکی  ، در یکی دو هفته اخیر در خدمت دوستان زیادی از فعالان تجاری بودم که عمدتا از عدم محاسبه خودکار عوارض گمرکی گلایه داشتند .

به گزارش روابط عمومی بازرگانی صارش ، برخی از این عوارض صرفا در قالب بخشنامه به گمرکات ابلاغ می شود و موجب بروز جرایم متعددی برای اظهارکنندگان می شود که لازم است در این خصوص تدابیری اندیشیده شود ، به عنوان مثال وقتی خودرو سواری اظهار می شود چرا باید در ردیف 042 پرداختی ها ، گزینه هایی مانند عوارض گوشت مرغ و یا عوارض صادراتی مشاهده شود؟؟ارتباط باکس تعرفه کالا یا عوارض پرداختی از جمله الزاماتی است که در توسعه نرم افزار می بایست توجه بیشتری به آن داشت .

اظهار دو فقره اظهارنامه در هفته های اخیر علاوه بر کسب تجارب خوبی در این راستا باعث شد بعضی مشکلاتی که اظهار کنندگان دارند را بیشتر لمس کنم.
عدم تجهیز ارزیابان گمرک به تبلت یا کامپیوترهای دستی (Handheld) و حجم کار این قشر از کارکنان گمرک موجب میشود که حداقل 24 ساعت زمان برای ارزیابی فیزیکی کالا تلف شود.
کمبود امکانات در سازمانهای همجوار از قبیل اداره استاندارد بسیار تاسف بار بود. حداقل برای هر اظهارنامه حدود نیم ساعت پر کردن فرمهای مختلف وقت لازم است ولی حتی امکانات اولیه ای مانند یک میز که بتوان روی آن فرمهای مورد نیاز را تکمیل کرد در سالن این اداره در گمرک شهید رجایی وجود نداشت.
قریب به یک روز کاری منتظر نامه نگاری استاندارد یه آزمایشگاه همکار زمان از دست دادیم ولی متاسفانه در پایان وقت اداری اعلام کردند که دستگاه XRF آن آزمایشگاه که قرار بود تعیین ماهیت در محل انجام دهد خراب بود و اعلام کردند که حداقل تا سه روز آینده این مشکل مرتفع نخواهد شد. در پستهای آتی به این مشکلات می پردازم.

بازرگانی صارش به عنوان یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات جامع بازرگانی مستقر در چین می تواند در کلیه مراحل سفارش خارجی و واردات از چین به همراه شما باشد تا در این مسئله بتوانید با استفاده از تجربیات مجموعه بازرگانی صارش با کمترین ریسک ، بیشترین سود آوری تجارت با چین را بچشید ، مجموعه بازرگانی صارش کلیه مراحل حمل و ترخیص , حواله یوان به چین ، حمل و ترخیص و ترخیص کالا ، حمل هوایی از چین ، ترخیص کالا از بندر عباس ، خدمات بازرسی کالا در چین و ارائه مشاوره امور بازرگانی را به تجار محترم با بهترین کیفیت و سریعترین زمان ممکن ارائه می کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” ترخیص کالا از گمرک و نکاتی در مورد اظهارنامه های گمرکی ” با ما تماس حاصل فرمایید .