ثبت سفارش کالا – اخذ مجوز ثبت سفارش کالا

ثبت سفارش کالا یک نوع مجوز برای واردات کالاهای خارجی به کشور است که در سامانه جامع تجارت ثبت می گردد. 

اخذ پیش فاکتور از فروشنده و ثبت سفارش از مراحل ابتدایی فرایند واردات کالا است. تمامی واردکنندگان پس از دریافت پروفرما طبق ماده 8 قانون صادرات و واردات کشور، باید اقدام به دریافت مجوز ورود یا ثبت و سفارش کالا نمایند. متن این ماده عبارت است از : وارد کنندگان کالاهای مختلف اعم از دولتی و غیردولتی جهت اخذ مجوز ورود و ثبت سفارش باید منحصراً به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمایند.

ثبت سفارش کالا مجوزی است که بر روی آن کدی هشت رقمی مربوط به مجوز ثبت شده است. مجوز ثبت سفارش فایلی است که توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر می‌شود که در آن علاوه بر کد هشت رقمی، تاریخ مجوز ثبت سفارش واردات کالا، تاریخ پروفرما و نام شرکت وارد کننده درج می شود. مدت اعتبار ثبت سفارش شش ماه می باشد و بازرگان باید ظرف این مدت نسبت به واردات کالا به کشور اقدام نماید. البته این مدت با پرداخت کارمزد و رعایت مقررات قابل تمدید می باشد.

افراد و تجاری که متقاضی ثبت سفارش چه بصورت حقیقی و یا حقوقی هستند می توانند با مراجعه به سایت ntsw ثبت نام کرده و فرایند ترخیص کالا از گمرک خود را انجام دهند. بازرگان پس از اخذ پیش فاکتور و ارائه جهت ثبت سفارش واردات در سامانه جامع تجارت و دریافت کد فیدا می تواند شروع به ثبت سفارش نماید. برای آشنایی با نحوه ترخیص کالا می توانید با ما تماس حاصل فرمایید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

روند واردات را وارد کننده به وسیله ی ثبت اطلاعات لازم در سیستم ثبت سفارش آنلاین شروع می کند. توضیحات و اطلاعاتی که شما در سیستم وارد می‌کنید باید به وضوح محصول را شرح بدهد و از کدینگ هماهنگ گمرکی همان تعرفه کالا برخوردار باشد. اطلاعات درخواست شده شامل مشخصات کالا، مقدار، قیمت، روش حمل، مبدأ و مقصد حمل، نوع پرداخت، اطلاعات مربوط به فروشنده و واردکننده و …  می‌باشد  و پس از ثبت اطلاعات می‌توانید اقدام به اخذ مجوز ثبت سفارش نمایید.

 

موارد اشاره شده اهم موارد ثبت سفارش بود. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید.

واردکننده پس از اخذ مجوز ثبت سفارش و اقدام انعقاد قرارداد به کمک شرکت حمل کننده، کالا را به یکی از گمرکات کشور می‌رساند. فرآیند ترخیص کالا پس وارد شدن کالا به گمرک آغاز خواهد شد.

در صورتی که امکان انجام ثبت سفارش و تهیه اسناد لازم جهت بازرگانی و ترخیص کالا را نداشته باشید؛ بازرگانی صارش با توجه به نیروهای خبره و باتجربه، آمادگی خود را جهت انجام تمامی مراحل ترخیص کالا اعلام می‌دارد.

 

 

بازرگانی صارش به عنوان یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات جامع بازرگانی مستقر در چین می تواند در کلیه مراحل سفارش خارجی و واردات از چین به همراه شما باشد تا در این مسئله بتوانید با استفاده از تجربیات مجموعه بازرگانی صارش با کمترین ریسک ، بیشترین سود آوری تجارت با چین را بچشید ، مجموعه بازرگانی صارش کلیه مراحل حمل و ترخیص , حواله یوان ، حمل و ترخیص و ترخیص کالا ، حمل هوایی از چین ، ترخیص کالا از بندر عباس ، خدمات بازرسی کالا در چین و ارائه مشاوره امور بازرگانی را به تجار محترم با بهترین کیفیت و سریعترین زمان ممکن ارائه می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ مجوز ثبت سفارش کالا با ما تماس حاصل فرمایید.