حمل و ترخیص اجناس وارداتی از سراسر دنیا خصوصا چین , دبی , آلمان , بلژیک و واردات کالا

حمل و ترخیص اجناس از گمرک وارائه خدمات بازرگانی در زمینه اجناس وارداتی از چین,دبی,ترکیه , آلمان , کره , سوئیس , آلمان , آمریکا توسط بازرگانی صارش با دارا بودن دفاتر فعال بازرگانی در شنزن چین و دبی و همچنین دارای نمایندگی در دیگر شهر ها از جمله گوانجو , بیجینگ , هانگجو , هونگ کونگ و در امارات نیز زاس الخیمه , منطقه آزاد جبل علی و مرسی عجمان مقدور می باشد.

حمل و ترخیص کالا خطرناک و دریافت مجوزات لازم از وزارت دفاع و ارتش :

شرکت بازرگانی صارش ، خدمات حمل، تحویل و گمرکی همه ی کلاسهای IATA را به طور هوایی و مولتی مودال، با مجوزهای لازم و هماهنگی با ایرلاین های موجود در ایران ارائه میدهد.
لیست کالاهای ممنوعه با پروازهای هوایی بشرح زیر می باشد  :
-انواع مواد منفجره و اسلحه
-مواد مخدر و پسیکو تروپ) روان گردان)
-اشیاء ( کارت، روزنامه، مجله، CD  و نوار ویدئویی ) منافی عفت و منافی اخلاق
-انواع گازها
-جامدات قابل اشتعال
-انواع مغناطیسها
-جیوه
-انواع چسب مایع
-انواع باطریها
-اشیائی که به لحاظ ماهیت یا بسته بندیشان خطری برای هواپیما یا مسافران ایجاد کند .
-پودرهای شیمیایی
مواد و محصولات خطرناک از نظر خصوصیات و نوع خطرشان هم در مقررات ADR و همRID به ٩ طبقه یا کلاس‌ تقسیم می‌شوند. توضیح هر یک از کلاس‌های ٩گانه مذکور به شرح زیر می‌باشد:
کلاس ١- مواد منفجره
مواد آتش زا به مواد یا ترکیبی از موادی اطلاق میشود که قادرند از طریق گرما، نور، صدا، گاز، یا دود توسط یک واکنش شیمیایی گرمازا و غیر انفجاری از خود تاثیری بر جای گذارند. مواد آتش زا حتی در مواقعی که گاز تولید کنند نیز جز مواد منفجره تلقی می شوند. مواد منفجره به مواد جامد و مایعی اطلاق میشود که قادرند از طریق واکنش های شیمیایی با تولید گاز، دما، سرعت یا فشار به محیط اطراف آسیب وارد کنند.
کلاس ١-١ باروت
این گروه از مواد منفجره، موادی هستند که به محض تماس با شعله به صورت انبوه منفجرمی‌گردند.
کلاس ١-٢  ترکیبات نیتراتی – نیترات سلولز و نیترات پتاسیم و …
این گروه از مواد و ترکیبات به سرعت و سهولت می‌سوزند و حریق بزرگی تولید می‌کنند ولی قدرت انفجارشان کمتر از گروه قبلی است. در آتش‌سوزی این گروه برای حفاظت در مقابل بخارات حاصله، استفاده از دستگاه تنفسی لازم و ضروری است.
کلاس ١-٣ ترکیبات نیتروژنی
این گروه از مواد منفجره در اثر تماس با آتش به صورت انبوه منفجر می‌گردند، ولی باید زمان تماس آنها با شعله آنقدر زیاد باشد تا مانند اجسام گروه یک منفجر گردند، این مواد به هنگام انفجار، مواد و قطعات پرتاب شونده از خود خارج می‌سازند.
کلاس ١-٤ ترکیبات کلرورها
این گروه از مواد منفجره به شدت میسوزند ودود غلیظی تولید می‌کنند ولی خطر انفجار این مواد به مراتب کمتر از گروه‌های قبلی است و یا اصلاً‌ خطر انفجاری وجود ندارد.
کلاس ١-٥ سوزاننده‌ها
این گروه از مواد منفجره در هنگام سوختن، مواد سمی تولید می‌کنند، در این گروه خطر انفجار کم است.
کلاس ١-٦ مهمات
این گروه از مواد باید برای مدتی در مجاورت شعله قرار بگیرند تا گرم و منفجره شوند. خطر انفجار انبوه در این گروه از مواد کمتر به چشم می‌خورد ولی در صورت ادامه آتش‌سوزی انفجارات پراکنده‌ای صورت خواهد گرفت که قدرت سرایت آن زیاد می‌باشد.این گروه از مواد منفجره، قطعات پرتاب شونده تولید می‌کنند.
کلاس ١-٧ مواد آتش زا
این گروه از مواد منفجره خطراتی از قبیل قابلیت اشتعال یا مسمومیت و سوزندگی در بردارند، این مواد قبل از سوختن و انفجار باید مدتی در معرض شعله یا حرارت قرار بگیرند تا کاملاً منفجر شوند، خطر انفجار انبوه در این گروه از مواد کمتر به چشم می‌خورد ولی ادامه حرارت باعث گسترش سریع دامنه انفجار می‌گردد.
کلاس ١-٨ مواد منفجره رادیولوژیکی
این گروه از مواد منفجره خطرات رادیولژیکی داشته که اگر شعله یا حرارت به آنها برسد منفجر خواهند شد و بر اثر این انفجار، مواد پرتاب شونده از خود تولید می‌کنند و می‌بایست افراد متفرقه را تا فاصله زیادی حدود ١٥٠٠ متر دور کرد.
کلاس ١-٩ پودر فلزات
این گروه از مواد اجسام غیر قابل انفجار هستند که در ترکیب آنها پودر فلزاتی چون منیزیم، آلومینیوم یا پودر روی دیده می‌شود.
قوانین مربوط به حمل مواد کلاس ١
حمل موادی که بسیار حساس بوده و ممکن است خود به خود منفجر شوند ممنوع است.
قبل از حمل کالا، طبقه بندی هر یک از اقلام و مواد منفجره به همراه نام تجاری آن باید مورد موافقت مقام ذیصلاح کشور تولید کننده قرار گیرد.
برای موارد زیر باید یک مجوز جدید اخذ شود:
– مواد منفجره جدید
– ترکیب یا مخلوطی از مواد منفجره ای که با ترکیبات و مواد منفجره قبلی تفاوت قابل ملاحظه ای داشته باشد
– طرح جدیدی از یک کالای حاوی مواد منفجره
– یک ماده منفجره با بسته بندی جدید
کلاس دوم
-گازها
گازها بر اساس ویژگیهای شیمیایی یا تاثیرات فیزیولوژیکی که دارند به انواع زیر تقسیم بندی می شوند
– قابل اشتعال
– غیر قابل اشتعال و غیر سمی
– سمی یا خورنده
برخی از گازها از نظر شیمیایی یا فیزیولوژیک خنثی (بی اثر) هستند. با وجود اینکه این گازها غیر سمی هستند اما مقدار زیاد آنها می تواند باعث خفگی شود.
بسیاری از گازهای این کلاس در تراکم پایین تاثیر مخرب دارند و ممکن است در مجاورت آتش به گازهای بسیار سمی تبدیل شوند.
گازهای این کلاس قابل اشتعال، سوزاننده، مسموم کننده یا انفجاری می‌باشند.
انواع گازها در حمل و نقل
گازها از نقطه نظر حمل و نقل به چهار گروه تقسیم میشوند که عبارتنداز:
– گازهای فشرده: گازهایی که در محفظه های بسته بندی جهت حمل ونقل تحت فشار، در دمای 50- درجه سانتیگراد کاملا حالت گازی دارند. گازهایی که دمای بحرانی (Critical Temperature) آنها کمتر یا مساوی ٥٠- درجه سانتیگراد است در این گروه قرار دارند.
– گازهای مایع: گازهایی که در محفظه های بسته بندی جهت حمل ونقل در دمای بالای ٥٠- درجه به حالت نیمه مایع هستند.
– گازهای مایع یخچالی: گازهایی که در محفظه های بسته بندی جهت حمل و نقل به بعلت فشار پایین به حالت نیمه مایع در می‌ آیند.
– گازهای محلول: گازهایی که در محفظه های بسته بندی جهت حمل و نقل در یک مایع محلول حل میشوند.
شناسایی گازها برحسب خطری که ایجاد می کنند:
صفافی و تفکیک گازها مطابق با خطری که در حمل و نقل و صفافی تولید می‌نمایند، تقسیم شده‌اند، این گازها جزء کالاهای خطرناک محسوب می‌شوند و چنانچه در نگهداری آنها در انبار رعایت اصول ایمنی به عمل نیاید امکان انفجار و ایجاد خطر و انتشار گازهای محرک بی‌هوشی، سمی و قابل اشتعال را دارند و برخی از آنها در یک زمان می‌توانند دارای تمام خصوصیات قابل اشتعال، سمی، سوزانندگی و اکسیدکنندگی باشند.
کلاس ٣
– مایعات قابل اشتعال
مایعات قابل اشتعال، عبارتند از مایعات یا مخلوطی از آنها یا مایعات حاوی مواد جامد محلول یا معلق (از قبیل رنگ، روغن جلا، لاک، و غیره، غیر از موادی که به دلیل ویژگیهای خطرناکشان، در سایر کلاس ها طبقه بندی شده اند) که در نقطه اشتعال از خود بخار قابل اشتعال متصاعد میکنند.
کلاس ٤
– جامدات خطرناک
٤-١ جامدات قابل اشتعال
جامدات قابل اشتعال، موادی که در مجاورت با آن از خود گاز قابل اشتعال تولید میکنند. موادی موجود در این کلاس تحت شرایط حمل و نقل به راحتی قابل اشتعال بوده و میتواند باعث ایجاد آتش سوزی شوند(غیر از موادی که به عنوان مواد منفجره طبقه بندی شده اند.(
عمدتا موارد زیر را شامل میشود:
ـ مواد پودری، دانه‌ای و چسبنده
ـ مواد جامدی که ممکن است از طریق اصطحکاک باعث آتش سوزی شوند باید در گروه ٤-١ طبقه بندی شوند
٤-٢ جامدات خودبخود قابل اشتعال
کلاس ٤-٢  شامل مواد زیر میشود:
– مواد حاوی محلولهایی (مایع و جامد) که حتی در مقادیر کم نیز در مجاورت هوا در عرض ٥ دقیقه مشتعل می شوند. این مواد بسیار مستعد اشتعال خودبه خودی هستند.
– موادی که در تماس با هوا بدون منبع انرژی خود به خود گرم میشوند. این مواد تنها در کمیتهای بالا(کیلو گرم) و بعد از مدت زمانی طولانی(چند ساعت یا روز) مشتعل می شوند.
٤-٣ عناصری که موقع خیس شدن خطرناک و تولید گازهای سمی و قابل اشتعال می‌نمایند:
عناصر موجود در این گروه، هم جامد و هم مایع هستند و دارای خاصیت مشترک، که موقع خیس شدن از خود گازهای قابل اشتعال پراکنده می‌نمایند و بعضی دیگر از این عناصر در تماس با آب، رطوبت و یا اسیدها از خود تولید گازهای سمی می‌نمایند.
کلاس ٥
– مواد اکسید کننده و پروکسایدهای آلی
بسته‌بندی این نوع کالاها به علت سریع‌الاشتعال بودن عوامل اکسید کننده آنها باید محتویات درونی آن را علیه تمام منابع احتراق خارجی حفاظت نماید.
٥-١ مواد اکسید کننده
مواد اکسید کننده موادی هستند که خودشان لزوما قابل اشتعال نیستند اما میتوانند با تولید اکسیژن باعث اشتعال سایر مواد شوند.
٥-٢ پراکسیدهای آلی
این مواد از مشتقات پروکسید هیدروژن هستند که در‌ هیدوژنهای موجود در ساختار آنها با رادیکالهای آلی جایگزین شده اند. این مواد ناپایدار بوده و ممکن است در مجاورت گرما تجزیه شوند. این مواد میتوانند در اثر تجزیه منفجر شوند و با شدت زیاد محترق شوند.
کلاس ٦
– مواد سمی و مواد عفونی
٦-۱ مواد سمی
‌مواد سمی موادی هستند که در صورت بلعیدن، استنشاق، یا تماس با  پوست بدن می‌توانند باعث مرگ انسان شوند. کلیه مواد سمی در مجاورت آتش یا گرمای بالا از خود گازهای سمی متصاعد میکنند.
٦-٢ مواد عفونی
مواد عفونی، مواد حاوی عوامل بیماریزا از قبیل میکروب، ویروس، باکتری و غیره هستند که میتوانند در انسان و حیوان تولید بیماری کنند
کلاس ٧
– مواد رادیواکتیویته
مواد رادیواکتیویته به موادی گفته می‌شود که از خود اشعه‌های، آلفا – بتا و گاما تولید می‌نمایند و به علت فوق‌العاده خطرناک بودن این اجسام، قوانین و مقررات خاص جهت حمل و نقل و انبارداری آنها با برچسب‌های مخصوص موجود می‌باشد.
کلاس ٨
– مواد خورنده
مواد خورنده موادی هستند که در صورت تماس با بافتهای زنده، از طریق فعل و انفعالات شیمیایی، به آنها آسیب میرسانند یا در اثر نشت و تماس با سایر مواد باعث وارد آمدن صدمه به فلزات، سایر کالاها و حتی وسایل حمل و نقل می شوند.
این مواد علاوه بر این که در صورت تماس با پوست موجود آسیب آن می شوند سمی و مضر نیز هستند. هنچنین بلعیدن یا استنشاق بخار این گونه مواد باعث ایجاد مسمومیت خواهد شد. برخی از این مواد قادرند از طریق پوست به داخل بدن نفوذ کنند.
کلیه مواد مربوط به این کلاس می توانند به فلزات و منسوجات صدمه بزنند. برخی از مواد این گروه نیز در مجاورت آب یا سایر مواد آلی مانند چوب، کاغذ، فیبر تولید گرما میکنند.
کلاس ٩
– کالاهای خطرناک
هر عنصر یا مایعی که به تدریج کشف شده و ممکن است خطرناک باشد در کلاس ٩ طبقه بندی می‌شوند.
مواد مربوط به این کلاس پس از انجام آزمایشات لازم، و شناسایی ماهیت دقیق آنها در یکی از گروه های هشت گانه کالاهای خطرناک طبقه بندی میشوند.
شناسه هاي عددي
چنانچه براي حمل بارهاي خطرناک طبق مقررات نيازبه علامتگذاري اضافي باشد اين علائم بعنوان شناسه کالا مي بايست برروي واگن مخزندار وکانتينرمخزندارو کامیون تانکر(صرفابراي محمولاتيکه یصورت فله یا مایع یا درضميمه  ٢-٨ ضميمه دوSMGS پيش بيني گرديده است) نصب گردد.درهرسمت طولي واگن مخزندارياكانتينرمخزندار و یا کامیون تانکر (باگنجايش بيش از 3مترمكعب) پلاكي نارنجي رنگ راست گوشه ومات(كه نوررامنعكس نكند) نصب است وبايد طول آن برابر٤٠سانتي متر وارتفاعش حداقل ٣٠سانتيمترباشد.روي هرعلامت بايد شناسه عددي كه نشاندهنده كدخطرماده مي باشددربخش بالايي وشماره UN ماده براساس ليست سازمان ملل متحد دربخش پاييني درج گردد مثلادرمورداستال اين علامت بشكل زيرمي باشد:
ارتفاع ارقام دراين علامت ١٠سانتيمترمي باشد.ازآنجايي که اين شناسه ها درحکم برچسبهاي تکميلي هستند بهتراست زيرعلامت اصلي نصب گردند.

حمل و ترخیص حیوانات خانگی :

گاهی اوقات مشتری ها نیاز دارند حیوانات زنده ی خود را از یک نقطه به نقطه ی دیگر حمل کنند. شرکت ایرمان در راستای اکرام به مشتریان، خدمات حمل حیوان زنده را با مجوزهای لازم و طبق قوانین حمل مرتبط ارائه می دهد.
مقررات ورود و خروج حیوانات خانگی همراه مسافر (سگ، گربه، پرندگان و دیگر حیوانات مجاز)
•   ارائه اصل گواهی بهداشتی از دامپزشکی دولتی کشور مبدا که بیش از ٧ روز از تاریخ صدور آن نگذشته باشد (با درج نام صاحب حیوان )
•   ارائه اصل و کپی شناسنامه حیوان با درج مشخصات کامل آن و کلیه واکسنهای تلقیح شده بخصوص واکسن هاری (با درج نام صاحب حیوان)
•  ارائه اصل و کپی صفحه اول پاسپورت صاحب حیوان
•   دارا بودن میکروچیپ (در مورد پرندگان حلقه پا)
•  تعداد حیوانات خانگی همراه مسافر جهت ورود {سگ و گربه از هر گونه ٢ قلاده (حداکثر ٤ قلاده) پرنده از هر گونه ٢ قطعه (حداکثر ١٠ قطعه)}
•   ورود وخروج حیوانات غیراهلی و گونه های خاص (CITIS) مستلزم ارایه تاییدیه از سازمان محیط زیست میباشد.
•  خروج حیوان بصورت باربری (CARGO)  مستلزم هماهنگی با کشور مقصد بوده و مسئولیت هر گونه عواقب وخسارت ناشی از عدم هماهنگی بعهده صاحب حیوان میباشد.
•  ورود حیوان بصورت باربری (CARGO) ممنوع میباشد.
•  ورود و خروج خزندگان و آبزیان همراه مسافر ممنوع
-تلفن قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان تهران: ٢٩ ٠٥ ٥٨ ٤٤ ٢١ ٩٨+
-تلفن قرنطینه فرودگاه امام خمینی (ره): ٤٦ ٢٠ ٤٥٧ ٩١٠ ٩٨+ ، ٩٢ ٨١ ٦٧ ٥٥ ٢١ ٩٨+
-همچنین جهت اطلاعات بیشتر می توانید به سایت اداره کل دامپزشکی استان تهران یا استان خراسان مراجعه نمایید.

حمل و ترخیص کالای با ارزش بمانند طلا و نقره : 

شـرکت بازرگانی صارش ارائه دهنده خدمات حمل کالای با ارزش شامل زعفران ، پسـته ، طلا ( باهـماهنگی گمرک و سازمان های مرتبط ) اوراق بـهادار و غیـره را ارائه می نماید .لازم بذکر است است از آنجائیکه ایرلاین ها در هنگام بروزحادثه در صورت مقصر بودن ایرلاین فقط کیلویی ٢٠ دلار خسـارت به مشتـری پرداخت می کنند . این شرکت با خدمات بیمه ای ،نگرانی مشتریان را مرتفع مینماید. در کلوز A یا بیمه تمام خطر کالا بطور ١٠٠ درصد تحت پوشـش بیمه ای قرار می گیرد .شرح استثنائات بیمه تمام خطر در بخش خدمات بیمه (همین وب سایت) قابل دریافت می باشد .

حمل و ترخیص سریع بار هوایی از چین و دبی :

شرکت بازرگانی صارش بنا را براین دارد تا حمل مشتریان را با ایرلاین هایی که پرواز روزانه دارند به انجام برساند. در غیر اینصورت با اولین هواپیما کالا را به مقصد مورد نظر حمل نماید بطوریکه با دریافت کالا قبل از ساعت ٩ صبح می تواند کالا را در همان روز پس از انجام تشریفات گمرکی برای کالای خارجی و برای کالای داخلی در اسرع وقت حمل نماید.

حمل و ترخیص کالا ترافیکی و حجیم :.

کالای ترافیکی به کالایی اطلاق میشود که دارای ابعاد بزرگ ویا خارج از ابعاد محفظه های بار هواپیما یا سنگین وزن ودارای جرم حجمی بالامی باشد. بطور عمومی وزن هر بسته نباید بیش از 100 کیلوگرم و در بعضی ایرلاین ها با محدودیت بیشتر می باشد. در رابطه با سایز کالاها جداولی بسته به نوع هواپیما موجود می باشد که در زمان بسته بندی بار توسط کارشناسان شرکت ایرمان به مشتری اعلام میگردد. برای کالاهای غیر استاندارد، سنگین ونیمه سنگین امکان حمل با پردازهای ویژه وچارتری یا حمل با کامیون حمل و نقل بین المللی، دریایی، ریلی و یا ترکیبی میسر می باشد.

حمل و نقل و ترخیص گل و گیاه صادراتی و وارداتی :

شرکت بازرگانی صارش امکان حمـل گل و فرآورده های آن را به نقاط مختـلف مورد درخواست مشتری از جمله روسیه که در حال حاضر بازار هدف گل می باشد برای مشتریان محترم ارائه می نماید .با توجه به اینکه گل باید در دمای مناسب حمل شود ، این امکان با هماهنگی کاپیتان و خدمه هواپیما در بخش مراقبت های ناوبری امکان پذیر مـیباشد. ارسـال هدایا نیز با توجه به مقاصـد داخلی و خارجی و وزن و حجـم کالا با پته گمرکی و کارت بازرگانی قابل صدور (صادرات)و ورود (واردات) می باشد.

حمل و ترخیص کالا فاسد شدنی و یخچالی بصورت هوایی و دریایی و زمینی :

شـرکت بازرگانی صارش امکان حـمل کالای یخچالی ، برودتی با دمای درجه ثابت و معین زیر صفـر درجه و درجات بالای صفر را  فراهم نموده است و با هماهـنگی خطوط معتبر هوایـی و ارائه بیمه  تمام خطر کالا را بدون نگرانی به مقاصد مختلف دنیا حمل می نماید . همچنین کالاهای یخچالی قابل حمل شامل خون ، امعاء و احشاء و روده سـالامبور وایت بلو ، دنبه گوسفندی ، روغن خوراکی ، گل و فرآورده های آن و انواع و اقسام میوه شامل : گیلاس ، آلـبالو ، خربزه، هندوانه ، صیفی جات جالیزی ، انـواع کلم ، گوجه فرنگی و… را حمل می نماید.

حمل و نقل هوایی کارگو با ترخیص از گمرک :

شرکت بازرگانی صارش با دارابودن نمایندگی ایرلاین های معتبر حمل ونقل، کالاهای تجاری (کارگو) را ازطریق مرزهای هوایی کشور از جمـله فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشـهد (خراسان رضوی)، به کلیه فرودگاه های داخلی و بین المللی سرویس های منـظم و روزانه را ارائه می نماید. لازم به ذکر است خدمات تجاری در گمرک فرودگاه با ارائه کارت بازرگانی، تنظیم مدارک و کارت حق العملکاری رسمی گمرک ایران برای تجار محترم فراهم می گردد .

 

سرویسهای حمل منظم هوایی از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به فرودگاه های مختلف جهان:

-حمل و ترخیص با هواپیمای مسافری حداکثر تا ٩ تن و چارتری تا وزن ١٠٠٠ تن با امکان قرارداد  چارتری ماهانه و فصلی

-حمل و ترخیص سرویسهای منظم برای محمولات و میوه تازه، صیفی جات، سبزیجات، فرش  وکارگو

-حمل و ترخیص سرویسهای ریگولار برای کالای خشک و محمولات پروژه ای

سرویس های پروژه ای:

-سرویس های حمل و ترخیص بار هوائی برای کالاهایی که برای پروژه های مختلف در سراسر جهان بطور سالانه منعقد می شود

-سرویس های حمل و ترخیص بار هوایی برای محمولات چارتری و استاندارد

-سرویـس های حـمل و ترخیص برای کالاهای Out of gage غیراسـتاندارد و ترافیکی وHeavy lift  وسنگین و نیمه سنگین

 

ارائه خدمات از مبداء، درب محل با وسایل لازم و حمل ترکیبی تا مقصد نهایی
•    خدمات حمل و ترخیصترکیبی کامیون با هواپیما
•    خدمات حمل و ترخیص ترکیبی ریل ، کامیون و هواپیما
•    خدمات حمل و ترخیص با هواپیما از فرودگاه های داخلی به فرودگاه های بین المللی و حمل از فرودگاه های بین المللی به مقاصد مورد نظر
•    خدمات حمل و ترخیص  off line برای مسیرهای کم پرواز
•    خدمات حمل و ترخیص ترکیبی هواپیما و کامیون تا مقصد نهایی

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حمل و ترخیص اجناس از سراسر دنیا خصوصا چین و دبی می توانید با بخش بازرگانی این شرکت تماس حاصل فرمایید.