واردات دستگاه CNC

واردات دستگاه cnc، راهی برای رونق صنعت و اقتصاد

واردات دستگاه cnc با توجه به کاربرد وسیع آن در صنایع و کارخانجات داخلی، یک نیاز اساسی در کشور محسوب می شود. متاسفانه با وجود تحریم های اعمال شده در ایران، واردات دستگاه  cnc، قطعات و تجهیزات وابسته به آن به حد چشمگیری کاهش یافته است. همین امر صنعتگران ما را با نگرانی و عقب ماندگی در کار مواجه ساخته است.

computer numerical control یا همان cnc، به معنای کنترل کامپیوتری اعداد می باشد. ساخت و تولید این دستگاه به صنعت، تحول عظیمی را به وجود آورده است. هیچ کاری برای این دستگاه پیشرفته نشد ندارد. هر شیء یا طرح قابل پیاده سازی شده در رایانه، توسط دستگاه cnc قابل پیاده سازی می باشد. به همین دلیل وجود آن در صنایع، کارگاه های تولیدی و کارخانجات مهم و حیاتی بوده و باعث بهبود کیفیت و سرعت انجام کار خواهد شد.

با وجود تحریم ها و مشکلاتی که بر سر راه واردات این دستگاه پرکاربرد وجود دارد، شرکت بازرگانی صارش، با کمک گرفتن از مجموعه متخصص و کاربلد خود سعی بر آن دارد که واردات دستگاه cnc را به سریع ترین، مطمئن ترین و ارزان ترین شیوه ممکن برای کلیه بازرگانان و تجار به انجام رساند.

سپردن این امر به صارش، حمل، ترخیص و واردات دستگاه cnc را با کیفیت، سرعت، سهولت و اطمینان بیشتری همراه خواهد ساخت. چنانچه به دنبال یک واردات اصولی، با درجه اطمینان بالا و ریسک پایین هستید، به ما اعتماد کنید.

واردات دستگاه cnc، موانع و مشکلات موجود

ورود دستگاه های صنعتی به داخل کشور به سادگی میسر نمی باشد. این مسیر نیاز به تجربه و آگاهی لازم و کافی دارد. اولین مشکلی که بر سر راه واردات دستگاه cnc وجود دارد، تعدد و تنوع بسیار بالای این دستگاه ها در جهان و انتخاب دشوار آن ها می باشد. هر یک از این ماشین آلات، برای برآورده شدن نیاز ها و انجام هدفی در صنعت تولید و به بازار عرضه شده اند. لذا عدم شناخت دستگاه و کاربرد آن ممکن است سبب وارد آمدن ضرر و زیان مالی زیادی به خریدار و وارد کننده شود.

 

دستگاه cnc، چرخ گردان صنایع داخلی و کارخانجات

 

علاوه بر آن، ورود، ترخیص و حمل ماشین آلات صنعتی بزرگ و غول پیکر نیز مسائل و مشکلات خاص خود را دارد. ورود این ماشین آلات به مجوز های بیشتری برای ورود نیاز دارد. از آنجایی که دستگاه های سی ان سی، اغلب به صورت دست دوم یا مستعمل وارد کشور می شوند، در زمان ورود مورد ارزیابی دقیق تری قرار گرفته و نیاز به دریافت تاییدیه های بیشتری دارد.

از جمله اطلاعاتی که در زمان واردات دستگاه سی ان سی مورد نیاز است می توان به، سال تولید، کشور و شرکت تولید کننده، میزان کارکرد و سلامت دستگاه اشاره کرد. تعرفه گمرکی برای ماشین آلات بزرگ و دست دوم یا نو بر اساس فاکتورهای مختلفی سنجیده و مشخص می شود. این هزینه ها گاهی تا سه گرید قابل طبقه بندی هستند.

چنانچه یک تاجر، دستگاهی را خریداری کند که شرایط لازم و مورد قبول اداره گمرک را به همراه نداشته باشد و مطابق با قوانین واردات نباشد، این امر او را دچار ضرر و زیان های مالی زیادی خواهد کرد. بنابراین مشورت خواستن از یک شرکت آشنا به قوانین واردات، صادرات و ترخیص کالا بسیار کمک کننده خواهد بود.

مراحل ورود دستگاه cnc به داخل کشور

به منظور واردات دستگاه cnc ، مراحل زیر بایستی پشت سر گذاشته شود. چنانچه ترتیب این مراحل به درستی رعایت نشود، ممکن است وارد کننده را با مشکلات و موانع بسیاری درگیر کند.

  • تحقیق و بررسی پیش از خرید:

به دلیل متنوع بودن ماشین آلات cnc در بازار، تحقیق در مورد نوع ماشین آلات، کاربرد و ویژگی های آن، نیاز صنایع داخلی، نحوه پرداخت هزینه، نحوه ترخیص و حمل دستگاه، مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آنها و چگونگی خرید و ثبت سفارش لازم و ضروری می باشد. انجام دقیق و درست اولین مرحله از کار، سبب خواهد شد که در ادامه با مشکلات کمتری مواجه شوید.

  • دریافت مجوز:

پس از انتخاب دستگاه و انجام بررسی های لازم، نوبت به دریافت مجوزهای لازم می رسد. لازم به ذکر است که واردات دستگاه cnc پروسه طولانی و زمانبری دارد.

  • ورود دستگاه به کشور:

پس از دریافت کلیه مجوزها و دریافت تاییدیه از سازمان های مربوطه، زمان ورود دستگاه به کشور می رسد. در این مرحله بایستی نسبت به پرداخت مبلغ دستگاه و هزینه های مربوط به حمل و انتقال آن اقدامات لازم را به انجام برسانید.

 

واردات دستگاه cnc، حساسیت ها و موانع موجود

  • دریافت کد تعرفه:

قبل از اقدام به ترخیص دستگاه، نیاز به اخذ کد تعرفه می باشد. این کد معرف مشخصات و ویژگی های دستگاه cnc وارد شده است. انتخاب و دریافت این کد کمی پیچیده بوده و نیاز به تخصص دارد. ارتکاب کوچکترین اشتباه در انتخاب کد تعرفه کالا ممکن است ورود کالای شما را متوقف کرده و یا حتی سبب توقیف دستگاه شود. پیشنهاد ما به شما این است که این مراحل را بر عهده یک مرکز بازرگانی با تجربه در زمینه واردات و صادرات بگذارید تا بدین ترتیب یک واردات موفق و پرسود را تجربه کنید.

  • ترخیص کالا:

مرحله آخر ترخیص دستگاه cnc می باشد. فاکتورهای مهمی در چگونگی ترخیص دستگاه تاثیر گذار هستند. این مرحله از واردات دستگاه cnc نیز نیاز به تخصص و تجربه دارد و همراهی با یک مشاور متخصص، کار را ساده تر و مطمئن تر خواهد ساخت.

بازرگانی صارش، بهترین مسیر برای واردات دستگاه cnc

واردات دستگاه cnc، علاوه بر آنکه نیاز اصلی و مبرم صنایع و کارخانجات داخلی می باشد، نیاز به تخصص و تجربه نیز دارد. اشتباه و خطا در هر مرحله از ورود این کالا ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به بازرگان وارد آورد.

وجود یک مشاور یا یک شرکت آگاه به قوانین و فوت و فن های واردات و صادرات مناسب ترین راه به نظر می رسد. سپردن کار به دست یک فرد خبره علاوه بر پایین آوردن ریسک کار، سرعت ورود کالا افزایش و خواب سرمایه شما را به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد. پیشنهاد ما مجموعه بازرگانی صارش می باشد.

این شرکت بازرگانی به یک تیم متخصص با مدارک بین المللی معتبر مجهز می باشد. همه تلاش این مجموعه آن است که امر واردات، حمل و ترخیص کالا و ثبت سفارش را برای کلیه تجار در زمان بسیار کوتاه و با اطمینان بالا به انجام رساند.

صارش، مشاور و همراه همیشگی شما در امر واردات، ثبت سفارش و ترخیص کالا

در صورتی که صارش را امین خود دانسته و به منظور واردات دستگاه سی ان سی به مشورت با تیم حرفه ای و متخصص ما نیاز داشتید، با ما در تماس باشید. در کنار ما و تیم ما، یک واردات پر سود، با ریسک پایین و سرعت و لذت بالا را تجربه خواهید کرد.