واردات قطعات الکترونیکی

لزوم واردات قطعات الکترونیکی به کشور

با رشد سریع تکنولوژی و تولید دستگاه ها و ماشین آلات هوشمند و پیشرفته، نیاز صنایع و تولید کنندگان به واردات قطعات الکترونیکی افزایش چشمگیری یافته است. تولید قطعات الکترونیکی در داخل کشور به دلیل هزینه و پیچیدگی بالای تولید آنها چندان مقرون به صرفه نیست و قیمت تمام شده آنها را بسیار افزایش خواهد داد. به همین دلیل واردات این قطعات بهترین گزینه خواهد بود.

متاسفانه در عصر حاضر، کشور ما درگیر تحریم های زیادی شده است. این مساله واردات قطعات الکترونیکی را نیز تحت تاثیر قرار داده و ورود آنها را به کشور با مشکلات عدیده ای همراه ساخته است. قطعات الکترونیکی، پایه و اساس شروع یک تولید عظیم اعم از دستگاه ها، ماشین آلات صنعتی و غیر صنعتی، لوازم خانگی و ربات ها می باشد. نیود این تجهیزات و لوازم، چرخ بسیاری از تولید کنندگان و صنایع را از حرکت باز می دارد.

بازرگانی صارش با تکیه بر تجربه، تخصص و سابقه طولانی خود در زمینه صادرات، واردات، حمل و ترخیص کالا، سعی بر آن دارد که با وارد کردن قطعات الکترونیکی در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه، راه را برای تولید کنندگان داخلی هموار سازد. این مجموعه بهترین مشاور و همراه برای بازرگانان و تجاری خواهد بود که به دنبال انجام وارداتی موفق، سودآور و کم ریسک هستند.

فرآیند واردات قطعات و تجهیزات الکترونیکی

واردات قطعات الکترونیکی نیز همچون ورود سایر کالاها به کشور، روند مشخص و از پیش تعیین شده‌ای دارد. رعایت این توالی، راه را ساده تر کرده و از اشتباه و دوباره کاری تا حد زیادی پیشگیری خواهد کرد. این مراحل به شرح زیر می باشند:

گام اول – تحلیل نیاز و بررسی کالای مورد نظر:

با توجه به تنوع بالای قطعات الکترونیکی، بررسی و شناخت آنها پیش از خرید اهمیت زیادی دارد. تحقیق در مورد نیاز بازار و تقاضای تولید کننده نیز از‌جمله موارد مهم و حیاتی پیش از اقدام به خرید این قطعات می باشد. بهتر است قبل از خرید، خریداری معتبر و مطمئن برگزینید که در کنار کیفیت، قطعات را با قیمت مناسبی در اختیار شما قرار دهد.

گام دوم – ثبت سفارش:

پس از انجام بررسی های لازم و انتخاب قطعه یا قطعات مورد نظر، نوبت به ثبت سفارش می رسد. برای انجام موفق این مرحله، کمک خواستن از یک مشاور با تجربه بهترین اقدام خواهد بود.

 

آگاهی از انواع قطعات الکترونیکی پیش از اقدام به واردات

گام سوم – خرید قطعه:

پس از ثبت موفقیت آمیز سفارش، زمان خرید قطعه فرا می‌رسد. در این مرحله هزینه قطعات خریداری شده برای فروشنده واریز شده و درخواست اعزام قطعه به کشور برای وی ارسال خواهد شد.

گام چهارم – ورود کالا به کشور:

یکی از مهمترین و حساس ترین مراحل واردات قطعات الکترونیکی به کشور این مرحله می‌باشد. آگاهی از قوانین واردات، انجام این مرحله را برای وارد کننده ساده و موفقیت آمیز خواهد کرد.

گام پنجم – ترخیص کالا از گمرک:

پس از ورود موفق قطعات خریداری شده به کشور، وارد کننده با ارائه مدارک مورد نیاز به گمرک، اجازه ترخیص آنها را دریافت خواهد کرد.

گام ششم – صدور مجوز دریافت قطعات الکترونیکی:

با تایید کلیه مدارک و مستندات توسط گمرک، قطعات حمل شده و به خریدار تحویل داده می شوند. بدین ترتیب عملیات واردات قطعات الکترونیکی به پایان می رسد.

هزینه واردات قطعات الکترونیکی

واردات قطعات الکترونیکی، از لحظه خرید قطعه تا رسیدن آن به دست خریدار با هزینه های زیادی همراه است. کلیه هزینه های صرف شده برای ورود این کالا به کشور در تعیین قیمت مصرف کننده تاثیر گذار خواهد بود. از جمله هزینه هایی که واردات قطعات الکترونیکی به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه صرف شده برای خرید محموله از فروشنده در کشور خارجی
  • هزینه حمل و ورود محموله به کشور
  • هزینه مربوط به دریافت مدارک و مجوزهای لازم برای ورود کالا و تعرفه های گمرکی
  • هزینه انبارداری و ترخیص کالا از گمرک
  • هزینه حمل و نقل و انتقال کالا و رساندن آن به دست واردکننده

به این مبالغ، مدت خواب سرمایه بازرگان و سود وی نیز اضافه شده و قیمت مصرف کننده را تعیین خواهد کرد. خرید قطعات از فروشنده منصف در مبدا و مشاوره با شرکت های بازرگانی با تجربه در واردات و ترخیص کالا، هزینه های مربوط به این قطعات را به حد قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. همین امر قیمت مصرف کننده را نیز پایین خواهد آورد.

واردات قطعات الکترونیکی، نیاز صنایع و تولید کنندگان داخلی

بهترین و سریع ترین روش واردات قطعات الکترونیکی

با توجه به آن که واردات قطعات الکترونیکی دارای روال طولانی و سختی است، وجود یک شرکت بازرگانی با سابقه در این زمینه بسیار کمک کننده خواهد بود. پیشنهاد ما به شما گروه بازرگانی صارش می باشد. این مجموعه متخصص با ارائه خدمات زیر، بازرگانان را در پشت سر گذاشتن روال واردات قطعه یاری خواهد رساند.

  • ارائه راهکارهای هدفمند

واردات قطعه پروسه زمانبری است که عدم آگاهی از مسیر، بازرگان را متحمل هزینه های بیهوده هنگفتی خواهد کرد. صارش با ارائه راهکارهای هدفمند و مفید و به واسطه اشراف کاملی که بر روی قوانین واردات و ترخیص کالا دارد، جلوی بسیاری از ضرر و زیان های مالی را خواهد گرفت.

  • ارائه مشاوره های به موقع و تخصصی

این مجموعه مشاورانی را به شما معرفی می کند که دارای مدارک معتبر بین المللی بوده و در تمام ساعات شبانه روز پاسخگوی سوالات شما هستند.

  • آشنایی با فروشندگان معتبر در کشور مبدا:

صارش به کمک رابطین امینی که در کشورهای مختلف دارد، فروشندگان معتبر و منصف را شناخته و امر خرید را برای کلیه تجار مطمئن تر و پر سود خواهد ساخت.

  • ورود و ترخیص کالا در کمترین زمان ممکن:

مجموعه بازرگانی صارش، به دلیل سابقه و تجربه بالای خود، امر واردات و ترخیص کالا را به سریع ترین شیوه ممکن به انجام می رساند. لذا بازرگانان خواب سرمایه کمتری داشته و زودتر به سوددهی می رسند.

  • ثبت سفارش و تخصیص ارز آماده:

از جمله خدمات دیگر این مجموعه امکان ثبت سفارش و تخصیص ارز آماده به صورت فوری می باشد.

چنانچه تمایل دارید در امر مشاوره بازرگانی، واردات و ترخیص کالا در کنار شما باشیم، با ما در تماس باشید. ما همواره پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

صارش، در امر مشاوره، واردات و ترخیص کالا در کنار شما