واردات دستگاه pick and place

یکی از دستگاه های بسیار کارآمد، جدید و پرکاربرد در صنعت الکترونیک و ساخت لوازم الکتریکی، دستگاه pick and place می باشد. نیاز صنایع و کارگاه های تولیدی بزرگ، بازرگانان را به واردات دستگاه pick and place سوق داده است.

در زمینه مونتاژ قطعات الکترونیکی بر روی مدارات چاپی که در حجم وسیع انجام می پذیرند، استفاده از نیروی انسانی در این زمینه، نه تنها از سرعت عمل که از کیفیت و ظرافت کار نیز خواهد کاست. وجود دستگاه pick and place این بخش از نیاز صنعتگران و تولیدکنندگان را به خوبی برآورده می سازد.

واردات دستگاه pick and place از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. این دستگاه به نوعی یک ربات محسوب می شود که به صورت تخصصی فرامین ارسالی را به مرحله اجرا در خواهد آورد. انتخاب کشور و شرکت تولیدکننده این دستگاه پیچیده و حرفه ای، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کیفیت قطعات، نوع طراحی، کارکرد صحیح و طول عمر دستگاه همه و همه از جمله فاکتورهایی هستند که بایستی در زمان خرید و واردات آن مدنظر قرار داد.

شرکت بازرگانی صارش، با داشتن تیم متخصص و باتجربه ای که دارای چندین مدرک بین المللی معتبر هستند، در طول عمر 20 ساله فعالیت خود در زمینه واردات و صادرات، به موفقیت های چشمگیری دست یافته است. این مجموعه، به منظور رشد و توسعه اقتصادی داخلی و رفع نیاز صنعتگران، واردات دستگاه pick and place را در دستور کاری خود قرار داده و در این زمینه با تجار و بازرگانان داخلی همکاری تنگاتنگی دارد.

در مورد دستگاه pick and place چه می دانید؟

pick and place یعنی برداشتن و گذاشتن قطعات که این کار در دستگاه توسط نازل های هوا صورت می گیرد. به کمک فایل اکسلی که به دستگاه داده شده و بر اساس اولویتی که اپراتور دستگاه pick and place تعیین کرده، دستگاه قطعات را برداشته و بر روی برد جایگذاری می کند. گاهی اولویت براساس تعداد قطعات تعیین می شود. مثلا اگر در طراحی مدار الکتریکی، از یک قطعه 10 عدد وجود دارد، ابتدا این قطعه بر روی برد جای می گیرد.  اغلب آی سی ها در مرحله آخر بر روی برد قرار داده می شوند.

 

دستگاه  pick and place، پرکاربرد و دقیق

این دستگاه بر اساس استاندارد خاصی با عنوان استاندارد ANC  یا Automatic Nozzle Changer کار می کند. طبق این استاندارد، دستگاه pick and place در صورت لزوم و بر اساس قطعه ای که قرار است بر روی برد قرار دهد ، سر نازل را تغییر خواهد داد.

فیدر بخشی از دستگاه است که قطعات بر روی آن قرار می گیرند. نازل‌ بر روی هدها سوار شده و نقش برداشتن و جایگذاری قطعات بر روی PCB را بر عهده دارند. تعداد فید ها و هدرها در یک دستگاه pick and place ، بر اساس نوع و مدل آن تعیین می‌شود.

بعد از آنکه قطعات جایگذاری شدند، نیاز است که خمیر قلع ذوب شده و قطعات بر روی PCB کاملا فیکس شوند. در دستگاه pick and place ، این وظیفه بر عهده آون است. آون با ذوب کردن خمیر قلع، سبب فیکس شدن قطعات در PCB می‌شود.

آون این کار را در سه مرحله به انجام می رساند

  • مرحله Preheat:

در این مرحله، آون به مدت 120 ثانیه، برد را در دمای 140 الی 170 درجه سانتیگراد نگه می دارد. بدین ترتیب قطعات در جای خود پایدارتر می‌شوند.

  • مرحله Ramp Up Temp:

در مرحله دوم، آون دما را تا 220 یا 240 درجه سانتیگراد افزایش داده و برد را به مدت 40 ثانیه در این دما حفظ می کند. در این شرایط جای قطعات در برد محکم تر خواهد شد.

  • مرحله Cooling:

  • در این مرحله، برد خنک شده و قطعات فیکس می شوند.
  • در برخی از دستگاه ها، تجهیزاتی تعبیه می شوند که عملیات کنترل کیفی برد را به انجام می رسانند. با وجود یک سیستم نظارتی، این اطمینان حاصل می شود که در حین انجام کار، خطایی رخ نداده است. پس از پشت سر گذاشتن کلیه این مراحل، کار دستگاه pick and place به پایان می رسد.

نمونه ای از دستگاه pick and place رومیزی

دستگاه های  pick and place چه کاربردهایی دارند؟

در مورد کاربردهای دستگاه pick and place می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مونتاژ و سوار کردن قطعات الکترونیکی بر روی برد
  • تست و بازرسی دستگاه‌های الکترونیکی با بررسی و کشف قطعات معیوب و حذف آنها
  • ساخت دستگاه های الکتریکی با هر درجه از پیچیدگی
  • قابلیت علامت گذاری بخش ها و قطعات یک برد و آماده‌سازی برای مونتاژ
  • طراحی و پیاده سازی ماشین آلات صنعتی و مکانیکی پیشرفته
  • و …

مزایای استفاده از دستگاه pick and place

این دستگاه پیشرفته و ربات مانند، نیاز بسیاری از صنایع را تامین می کند. با وجود پیشرفت تکنولوژی و طراحی و ساخت دستگاه ها و ماشین آلات الکترونیکی کم حجم و کوچک، وجود چنین ربات هایی برای تولید لازم و حیاتی می باشد. در ادامه قصد داریم مزایای دستگاه pick and place را مورد بررسی قرار دهیم:

  • به حداکثر رساندن کارایی در کنار مزیت های رقابتی:

استفاده از این دستگاه در طراحی و تولید مدارهای الکترونیکی، علاوه بر آن که دقت و بهره وری را افزایش می دهد، به دلیل افزایش کیفیت تولید، یک مزیت برای تولید کننده محسوب می شود.

  • افزایش سرعت تولید:

دستگاه pick and place برای تولید با سرعت بالاتر قابل برنامه ریزی می باشد. فرآیند تولید با این دستگاه رباتیک در قیاس با روش سنتی و دستی، از کیفیت و سرعت بالاتری برخوردار است.

  • رهایی

    اپراتور های انسانی از انجام کارهای تکراری:

استفاده از دستگاه pick and place ، سبب حذف نیروی انسانی خواهد شد. بدین ترتیب، از اپراتورها در بخش های پیچیده تری می توان استفاده کرد. از طرف دیگر لحیم کاری و دود حاصل از آن، اثرات مخربی بر روی دستگاه تنفسی افراد داشته و سلامتی آنها را به خطر خواهد انداخت. علاوه بر آن انجام کار دقیق مونتاژ، آسیب های شدیدی را به ستون فقرات و عضلات کاربران وارد می‌کند.

 

مونتاژ قطعات به روش دستی، اثرات مضر گاز لحیم کاری بر روی ریه

  • طراحی و تولید بدون محدودیت:

استفاده از دستگاه های پیشرفته pick and place، امکان طراحی و پیاده سازی هر نوع مدار الکترونیکی، با هر تعداد قطعه و هر میزان ظرافت و پیچیدگی را فراهم می سازد. بدین ترتیب، صنعتگر و مهندس طراح، در ساخت و تولید دستگاه های پیشرفته با حجم و اندازه کوچک و در تیراژ بالا با هیچگونه محدودیتی روبرو نخواهد بود.

امروزه، واردات دستگاه pick and place به دلیل قابلیت های فراوانی که این دستگاه دارد، افزایش چشمگیری داشته است و بازرگانان زیادی را به سرمایه گذاری در این امر تشویق نموده است.

شرکت بازرگانی واردات دستگاه pick and place

وجود دستگاه pick and place برای اغلب صنایع و کارگاه های تولیدی داخلی امری ضروری به نظر می رسد،. در همین راستا، شرکت بازرگانی صارش، با دو دهه فعالیت بی وقفه در زمینه واردات و صادرات مواد اولیه، ماشین آلات تولیدی و صنعتی، در نظر دارد که در کنار کلیه فعالیت های تجاری خود، به مشاوره بازرگانانی که قصد واردات دستگاه pick and place را دارند، بپردازد.

این مجموعه به کمک تیم حرفه ای و متخصص خود، واردات این دستگاه را برای بازرگانان تبدیل به یک تجارت پرسود با کمترین خواب سرمایه خواهد کرد. در صورت تمایل با شرکت بازرگانی صارش در تماس باشید.

 

بازرگانی صارش در کنار شما، در تجارت و مشاوره بازرگانی